maandag 20 oktober 2008

G/O crosscomp '08.'09 Oldemeijer

Gelders . Overijsselse Crosscompetitie ‘08 . ‘09

Voor deze winter had ik het fantastisch idee om drie competities te winnen (bij de Masters). In navolging op Jan Groot, die dat eerder deed op de 5 km. Naast de gebruikelijke Oad cross, doe ik mee aan de Gelders . Overijsselse Crosscompetitie en de Twentse Crosscompetitie. Het lijkt wat veel, maar pas in december beschouw ik het als wedstrijden. Daarvoor geeft het me een goede trainingsprikkel, waardoor je naar de vorm toe groeit. Het crossen verteer ik beter dan de weg vandaar dat ik (mijn gestel) daar sneller van herstelt is.


Oldemeijercross Hardenberg ’08
Zaterdag 18 oktober ‘08

De openingswedstrijd staat zodoende vroeger op de agenda dan anders. Bij een competitie is het zaak om punten te scoren en die slim te verkrijgen. In mijn geval is het goed overwegen welke loop ik wel en niet doe (om voor de einduitslag in aanmerking te komen hoef je niet alles te lopen).  De eerste crossen zijn minder sterk bezet (ons hoofd staat nog niet na crossen) vandaar dat er volop kansen liggen. Op naar de Oldemeijer gelegen in het hart van het Overijsselse Vechtdal. Bij de tent zie ik Savio Strik en René van Weezep, we lopen samen in. Ik sta achter Patrick Kuijken, riep de speaker daar niet wat over? Poeh, een zwaar parcours, mul zand, een beetje ploeteren. Daar komen Henk Smalbrugge en Savio Strik al voorbij, dat is niet de bedoeling! Aanpikken, wat dacht je dan? Ik moet nog beginnen met mijn tempotrainingen, daar hebben hun natuurlijk geen boodschap aan. Volgen dat is nu even het hoogste doel. Wel een schitterend parcours langs het meertje, met bruggetjes en door het bos. Grasstukken afgewisseld met mulstrandzand inclusief ingezakte zandkastelen en grachten. Savio moet lossen en ik probeer bij Smalbrugge te blijven. Henkie, hebben we ooit zo eerder samen gelopen? Henk eens een belofte, een talent, maar. Volgens mij in het bezit van een clubrecord bij Atletics: 3000 meter 9.12 (A jun). Ik kom op stoom en haal hem in op een heuveltje. Later haalt hij mij weer in en loopt zelfs iets weg, waarna hij finisht. Zo moet ik solo door, richt me op een blauw AV Veluwe shirt. Is dat een veteraan? Kom ik dichterbij? Dat lijkt er wel op en we komen dichterbij Martijn van Goor. Op het rechte stuk, langs een sloot plaats ik een versnelling en laat zo Martijn staan. De man van AV Veluwe blijft voor me, nou ja derde master is prima.

Enkele Uitslagen Atletiek Unie cross:
9000 meter
Heren sen
1. Leon Sanderman AV Rijssen 31.38
2. Ruud van der Wal AV '34 32.26
3. Patrick Kuijken Athlos 32.42
4. Martijn van Goor HAC '63 34.11
M35
1. Jan Grashuis AV Veluwe 33.39
M40
1. Adri Deemter Spurt '88 33.10
2. Jeroen Machielsen Atletics 34.00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten