zaterdag 3 januari 2009

TCC Eibergen ‘09

Twentse cross competitie ’08.’09
www.asveibergen.nl

Nieuwjaarscross 3 januari ‘09

Foto © 2008FransKoevoets (Losser).

Ik sta eerste in het Overal klassement! Want ik won twee maal en Caimin Stevens eenmaal. Bij de M40 sta ik zelfs driemaal op het hoogste podium. Wat is dan mijn doel in Eibergen? Na de loop in Losser, had ik het idee om de volgende TCC-loop met Caimin mee te gaan. Maar waarom? Immers dit is een subdoel, terwijl ik bij andere competities ook punten wil pakken.

De afgelopen week heeft het een beetje gevroren. In Eibergen is het vanaf het parkeerterrein van sportpark “De Bijenkamp” al glibberen. Mijn bestelde spikes heb ik nog niet binnen, maar die wil ik ook niet gebruiken. Spikes bewaar ik voor een wedstrijd die ik wil winnen, of voor een kampioenschap. Niet voor elke cross. Die spikes zijn een enorme aanslag op je kuiten en achillespees. Daar heb je even profijt van. Meteen bij de start voel ik al dat de grip op mijn trainingschoenen matig is, met moeite kan ik me handhaven bij de eerste tien. Caimin gaat in de aanval, op de voet gevolgd door Marcel Klamer en Jeroen Gelinck. We ploeteren door het maïsveld, volgen het vrije pad evenwijdig aan de stoppels. Ik zoek zoveel mogelijk de zijkant van de weg, over het gras en de bladeren. Daar heb ik een beetje vastigheid. Zelfs de M50 heb ik voor me. Ik ben aan het zoeken naar de juiste balans en al in de eerste kilometers volkomen kansloos. Er is te weinig ondergrond waar ik wel in stevig cadans kan lopen, om zo iets van de achterstand goed te maken. Dat behendig crossen door de bossen en vlak langs de bomen lopen heb ik vorige week getraind. Nu ga ik er als een slak langs. Ik wil geen risico`s nemen op een val/blessure en zie geen kans om een positie bij de eerste drie te halen. Waarom steunt niemand mij, waar is Christiaan van Meurs? En moest Wilfried Woesthuis geen tips geven?

Wel haal ik wat atleten in, maar echt soepel gaat dat niet. Bij de eerste doorkomst zie ik een uitvaller. Ik maak er het beste van en ondanks dat het matig gaat loop ik toch vierde. In de derde ronde komt er iemand uit de achtergrond opzetten. Ik hoor zijn zware ademhaling. Met mijn ademhaling is niets mis. Het is alsof ik aan het trainen ben, maar door die ondergrond (en verkeerde schoenenkeus) neem ik het risico niet om harder te gaan. Hij komt bij en ik ga mee. Voordat we de laatste ronde ingaan, vraagt hij hoeveel ronden ik nog moet. Ik mompel: ”1 ronde”. Op de atletiekbaan heb ik inmiddels een alternatief gevonden voor de ijsgladde baan en pak de binnenstrook over het gras, tot aan de tent. Ronnie Leusink loopt langzaam bij me weg. Het ontbreekt vandaag aan iets, een beetje motivatie. Aan de andere kant weet ik dat het goed zit. Ik sta eerste bij de masters. De volgende keer ben ik weer voor Marcel! Hij blijkt zelfs Caimin voor te zijn gebleven. Goed bezig die veteranen! Hopelijk komt het voor Marcel goed in de krant;

‘Klamer`s winnen in Eibergen!’

Proficiat Marcel, Rachel en Karin.

Uitslagen 12 km
1. Marcel Klamer LAAC 45.37 M40

2. Caimin Stevens Tion 45.52
3. Jeroen Gelinck ASV 46.34
4. Ronnie Leusink ASV 48.16
5. Jeroen Machielsen Atletics 48.55 M40

Geen opmerkingen:

Een reactie posten