zaterdag 15 augustus 2009

Ravijnloop Nijverdal ‘09

15 augustus ‘09
Fotoarchief © 2009sprengenbergrunner

Even de TAR vergeten. Even niet de ‘verplichte’ training afwerken. Een podiumplek is haalbaar. Met kanshebber Peter Bruinsma loop ik een stuk in. Als hij aan het eind van het goudzoekerspad zijn weg vervolgd (“extra kilometers maken”) ga ik terug. De start van de 10 mijl is plots met een kwartier verschoven. Nu met het stilstaan voel ik de warmte en de atleten voor de lange afstand zoeken verkoeling in de schaduw. In die 15 minuten gaat mijn flesje water leeg en Peter scoort nog een banaan. We starten op de 10 mijl samen met de jongens van de 10.8 km.

Melchior van de Pol doet de 10.8 km. Dat is een podiumplek minder, maar Eric Borg vult dat weer op. Zo blijft mijn kans op een top drie positie bij de M40 gelijk. Bertil Krukkert alleen in de gaten houden. Voor de eerste ronde nemen we een extra straten lus en gaan daarna pas de trap omhoog (over `t Stut). Meteen vormt zich een koppositie met Peter Bruinsma, Pieter Mans, Eric Borg, André Plette, Melchior van de Pol, Willem de Weerdt en op het vinkentouw Johan Kats. Bij mij breekt het, zo heb ik mooi de ruimte om die traptreden te nemen in een gelijke pas. Achter me zit Albert Oldehinkel en die is de enigste die mijn tempo redelijk kan volgen. Zo pakken we kilometer na kilometer meer afstand ten opzichte van Krukkert en Roelof Hutten. Johan blijft steeds in zicht, mede door zijn opvallende Daventria hemdje. Oldehinkel zit al vanaf heb begin te puffen, maar werkt goed samen. We komen gezamenlijk door en de kopmannen zijn gevlogen. Op de lange rechte stukken zien we soms een glimp van Kats, die Van de Pol heeft bijgehaald. Ik kom steeds meer in een ‘prettig’ cadans en heb voor me een richtpunt. Oldehinkel volgt. Plette en Van de Pol gaan finishen.

Albert haakt na de derde maal de steile trap definitief af. Bij vlagen lijk ik soepeler te gaan lopen, maar dat komt meer omdat de anderen het hoge begintempo niet volhouden. Ik bedenk hoe ik het ga afmaken, mijn ritme is nu veel hoger dan dat van Johan. Maar zou hij kunnen aanpikken en dan. Dus ik loop zo dat het me niet te veel inspanning kost en dat ik gelijk erop en erover kan. Het Goudzoekerspad (asfaltfietspad) is daar de geschikte plek voor en daar wacht Wilfried  Woesthuis me al lachend op. Waarna hij in hetzelfde tempo gaat hardlopen. Dat is leuk, maar even later geef ik een teken dat hij zich moet terug laten zakken. Ik ontwaar tussen de recreanten die we dubbelen Willem de Weerdt en zet krachtig de achtervolging in. Daarvoor is de resterende afstand te kort, maar ik kom heel dichtbij. En krijg tot mijn verbazing Pieter Mans in beeld. In de kleedkamer bibber ik wat, voel hoe alle training en deze wedstrijd een aanslag zijn op mijn gestel. De atmosfeer in de kleedkamer van het zwembad is niet bevorderlijk en ergens zoek ik verkoeling. Na twee krentenbollen en wat drinken ben ik weer aanspreekbaar. Op het podium bevestigd speaker Henk Borgmeijer dat ik één van de weinigen ben die sneller liep dan vorig jaar. En zo is het, dat voelt als een kleine overwinning. Trots mag ik plaats nemen naast de overall winnaar Eric Borg.


Uitslagen: 16.1 km.
Heren.
1. Eric Borg Hengelo 59.06 M40
2. Peter Bruinsma Nijverdal 59.36 M35
3. Pieter Mans Almelo 1.01.34
4. Willem de Weerdt Hattem 1.01.43 M50
5. Jeroen Machielsen Nijverdal 1.02.00 M40
6. Johan Kats Deventer 1.02.36 M35
7. Albert Oldehinkel Radewijk 1.03.52 M50
8. Peter Rolink Erica 1.04.42 M50
9. Bertil Krukkert Nijverdal 1.04.58 M40
Dames.
1. Arenda Abbink Nijverdal 1.18.32
2. Geke Venema Oosterlittens 1.24.13 V40
3.Willie Lozeman Mariënheem 1.26.10 V40

Geen opmerkingen:

Een reactie posten