zaterdag 26 september 2009

TAR'09 Dag 8 Schlanders 29 km

Transalpine-Run
www.transalpine-run.com
Zaterdag 12 september


Fotoarchief © 2009sprengenbergrunner

8 de Etappe: Schlanders - Latsch (Laces) Italië.
1817 m klimmen, 1894 m afdalen.
28.62 km


Mijn stemming is opperbest. Gisteren na de etappe zowaar een vakantiegevoel. Terwijl wij op het terras voor ons hotel Schwarzer Widder genieten, komen door de straat de laatste teams aan. We zijn ruim op tijd bij de start en nemen een kijkje in de sporthal in het Kulturhaus. Met een blik van medelijden en spot kijk ik hoe de sporthalslapers zich moeten behelpen. De één loopt slaperig rond in zijn onderbroek de andere druk in de weer met zijn spullen, maar ook de rust voor wat gaat komen. Rondom de startlocatie extra drukte, door de aanwezigheid van meer supporters. Vol trots sta ik in het B-vak. Uta Albrecht de TAR projectleider verdeelde de lopers in drie categorieën: de recreanten, de wedstrijdlopers en de profs. Zij stelt dat de profs 80 tot 100 km per week trainen. Dat is toch wat magertjes, dan ben ik vier maanden per jaar prof. En is Jan-Albert Lantink een wereldtopper. Hoe ben ik hier terecht gekomen, het is of ik droom, maar nooit heb ik over zoiets groots gedroomd, het is, het is?

“The Transalpinerun is more than just a run. It`s the experience of a life time”.
(Neil Rhodes)



Aan de andere kant kun je deze TAR ook heel rustig hardlopen, wandelen door de ruime tijdslimiet. Die bij een mogelijke overschrijding soepel gehanteerd wordt. Als wedstrijdloper heb je te maken met je eigen lat, hoe hoog leg je die. Je gaat de strijd niet aan om de finish te halen, maar om binnen een gesteld doel te blijven. Wederom een prachtige etappe met een vlakke aanloop, waarna we tot voorbij het tienkilometerpunt klimmen. Op de top Göflaner Scharte 2396 m zien we in de diepte de dorpjes al liggen. Dat geeft het machtige van deze bergen aan en het nietige van ons. Bijna beneden is er een nagenoeg vlak stuk, dat had ik vooraf goed opgeslagen. Daar mag ik voluit gaan. Voor mijn gevoel ga ik keihard. De drie teams die mij hebben ingehaald in de afdaling, lijken stil te staan. In een rap tempo sluit ik aan bij Jan-Albert, langs een ravijn. Was de TAR niet te kort, zou ik de tweede week beter gaan lopen? Jammer dat dit smalle zandpad nu alweer overgaat in een afdaling. Jan-Albert blijft tempo houden en ik lijk door iets of iemand tegen gehouden te worden. Dan opeens lopen we door een appelboomgaard, heel onwerkelijk. In een flits zie ik de Nederlandse appelmonteurs in ons Hotel zitten. Weet ik dat we er bijna zijn en is er een leegte. Het is gedaan. Met een kilometer te gaan, staan daar twee enthousiastelingen met een kraampje. Zij bieden alle teams een wijntje aan. Ik twijfel, met zicht op een team kort voor ons. Jan-Albert is duidelijk, we proosten, een nipje en snel door. Want we kunnen dat team nog pakken.



Uitslagen:
-Team 32 Alpinrunner.ch 1
Jäger Marco / Lechner Gary
3.30.44 uur 7 Master  / 19 Overal
- Team 137, Salomon Goretex NL 1
Hoite Cannegieter / Allard Dericks
3.38.16 uur  10 Master  / 29 Overal
- Team 79, KCT / TIRION.NL
Michel Buijck / Chris Hamerlink
3.40.16 uur 19 Men / 35 Overal
-Team 40 Alpinrunner.ch 10
Benz Felix / Pellegrini Fausto
3.50.37 uur  17 Master  / 54 Overal
Team 37 Alpinrunner.ch 8 NL
Machielsen Jeroen / Lantink Jan-Albert

3.52.53 uur. 19 Master / 59 Overal
- Team 35 Alpinrunner.ch 4
Hernach Christoph / Günthardt Bruno
4.02.28 uur  25 Master  / 66 Overal
We krijgen die avond een “I am a finisher Tshirt” en een “Urkunde”.


Team Alpinrunner.ch 8 NL Jeroen Machielsen / Jan-Albert Lantink
18. place Master. 59 Overal.
Total time: 35.17.28 uur. 240 km


Foto © 2009sprengenbergrunner

Jan-Albert Lantink bedankt voor alles. Verder dank aan Willem de Vos die me enthousiast maakte voor deze uitdaging. Marco Jäger voor een bult organisatie, voor, tijdens en na de TAR. En het hele team Alpinrunner.ch: Gary Lechner, Thomas Tscharner, Frank Tschöpe, Brigitte Eggerling, Daniela Nusseck, Bruno Günthardt, Christoph Hernach, Theo Hochstrasser, Anna Hochstrasser, Anita Vlasveld, Dolf Bartels, Ron van Weezep, Fausto Pellegrini, Felix Benz, Angelina Kälin en Martina Lechner.

www.transalpine-run.com/pdf2/8_Latsch.pdf
www.youtube.com/watch?v=2HZo6VDiQcc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten